Vlucht vertraagd?
Bij een vluchtvertraging is er mogelijk recht op een compensatie. Dit geldt bij een vertraging vanaf 3 uur of meer. Om in aanmerking te komen voor een vergoeding moet je vaak een langdurig proces afwachten. Door onze directe en professionele aanpak kunnen wij dit zonder gedoe, snel en gemakkelijk voor je regelen.
Alle vliegtuigmaatschappijen in de EU
Hoog slagingspercentage
No cure, No pay. Geen succes, geen kosten
Geen succes, geen kosten
Heb je recht op een vergoeding?
De wet- en regelgeving is helder. Je hebt recht op een vergoeding van je vlucht als:
Het vliegtuig vertrokken is vanuit een van de Europese landen die vallen onder de verordening 261/2004 (zie de tabel op de pagina jouw rechten).
Je bent vertrokken vanuit een land buiten de Europese Unie met een vliegtuigmaatschappij van een Europees land en je vliegt naar een bestemming binnen Europa. In alle gevallen gaat het om de vliegtuigmaatschappij waarmee je vliegt. Niet de organisatie waar je mogelijk een ticket hebt gekocht.
Het toestel waarmee je vliegt moet van èèn van de Europese vliegtuigmaatschappijen zijn.
De vliegtuigmaatschappij die de vlucht heeft uitgevoerd is de vliegtuigmaatschappij die MyAirClaim gaat aanspreken op de mogelijke vergoeding voor je vertraagde of geannuleerde vlucht.
Vergoedingen
-
Maximaal €250,-
Voor een vlucht tot 1500 km
-
Maximaal €400,-
Voor een vlucht tussen 1500 & 3500 km
-
Maximaal €600,-
Voor een vlucht van meer dan 3500 km
We ontvangen alleen betaling wanneer u uw compensatie ontvangt. Daarom loopt u geen enkel risico. Onze standaard vergoeding bedraagt 29%.
Hier heb je recht op:
Bij een vertraagde vlucht bepaalt de aankomsttijd of je recht hebt op een vergoeding. De deur van het toestel moet tenminste 3 uur later open draaien dan dat het gedaan zou hebben als het op tijd zou zijn.
Dus een vertraagde vertrektijd zegt nog niet dat je recht hebt op een vergoeding, door sneller te vliegen of met bijvoorbeeld een zogenaamde “tailwind” kan de reistijd nog voor een aanzienlijk deel goed gemaakt worden.
Naast de vertraagde tijd is het van belang te weten wat de afstand is tussen vertrekplaats en eindbestemming van de vlucht. De vergoeding wordt bepaald op basis van de afstand die wordt afgelegd en of het een continentale of intercontinentale vlucht is.
Met de tool van MyAirClaim zie je meteen wat de afstand van je vliegreis is geweest. Controleer je vergoeding direct in ons systeem en claim je recht op een vergoeding!
Bijkomstig is dat de vergoeding losstaat van je ticketprijs.
Als je bijvoorbeeld bij Ryanair een ticket van € 60,- euro hebt gekocht naar Porto en je hebt meer dan 3 uur vertraging bij aankomst, dan heb je recht op een vergoeding die hoger is dan je ticketprijs.
MyAirClaim
Eenvouding en direct geregeld
- Kosten risico: €0
- In 2 minuten aangevraagd.
- Ons slagingspercentage is 98%.
- Een team van experts die tot het uiterste gaan
- Volleding stressvrij. We nemen al het werk uit handen.
Wat moet je doen om een claim in te dienen?
Wij hebben (een kopie) van je boekingsnummer en een geldig identificatiedocument nodig. Meer niet! Daarmee kunnen wij bij de vliegtuigmaatschappij je claim indienen. Heb je vooraf je vlucht in ons systeem gecontroleerd op een mogelijke vergoeding en is dat positief, dan kun je je andere gegevens verder invullen en de foto’s of kopieën uploaden.
Om jou te mogen vertegenwoordigen bij de vliegmaatschappij vragen we je om een volmacht te tekenen. Als we geen volmacht hebben kunnen / mogen we geen claim voor je indienen bij de vliegiugmaatschappij.
Je krijgt een eigen portal waarin al je gegevens zichtbaar zijn. Via dit portal houden wij je op de hoogte van de voortgang van je claim. Heb je vragen dan kun je die hierin direct stellen. Wij geven altijd binnen uiterlijk 24 uur een antwoord op al je vragen.
Je claim direct aanvragen bij MyAirClaim
Wij nemen je alle vervelende zaken uit handen om zo snel en zo goed mogelijk je recht op een vergoeding erkent te krijgen. Wij vinden voor jou de weg om je claim zo snel en veilig mogelijk bij de vliegtuigmaatschappij op te eisen. Als particulier is het vaak erg lastig om een claim bij een grote organisatie als een vliegtuigmaatschappij onder de juiste aandacht te brengen. Als particulier word je vaak niet in je recht op vergoeding erkent. Claims worden afgewezen en dan sta je er alleen voor. Schakel je een dure advocaat in of ga je zelf een lang en vervelend e-mail gevecht aan om je recht te krijgen?
MyAirClaim is een grote organisatie die in meerdere landen claims voor passagiers opeist. Je ziet direct of je claim terecht is. Je claim wordt op de juiste plaats bij de vliegtuigmaatschappij onder de aandacht gebracht. Indien nodig worden juridische stappen gezet om je claim op te eisen.