EU regulation No. 261/2004

Instap weigering

In sommige gevallen kun je recht hebben op een vergoeding als je geweigerd bent om in te stappen. Een van de redenen is een overboeking van je vlucht. Wat je claim kan zijn is afhankelijk van de afstand van je geboekte vlucht.

Alle vliegtuigmaatschappijen in de EU

Hoog slagingspercentage

No cure, No pay. Geen succes, geen kosten

Geen succes, geen kosten

Waarom wordt een vliegtuig overboekt?

Het gebeurd nogal eens dat passagiers niet komen opdagen. Dat kan allerlei redenen hebben, gewoon te laat maar ook door ziekte of andere omstandigheden. Om te voorkomen dat de stoel dan onbezet blijft boeken de vliegtuigmaatschappijen meer passagiers dan dat er eigenlijk vervoerd zouden kunnen worden. Zijn er mensen die vrijwillig (tegen een aangeboden compensatie) hun plek willen afstaan dan is er niets aan de hand. In het andere geval moeten passagiers worden geweigerd. Een gok waarvan jij dan de dupe bent geworden.

MyAirClaim
Eenvouding en direct geregeld

  • Kosten risico: €0
  • In 2 minuten aangevraagd.
  • Ons slagingspercentage is 98%.
  • Een team van experts die tot het uiterste gaan
  • Volleding stressvrij. We nemen al het werk uit handen.
Claim je compensatie

Verordening 261/2004

In deze verordening is geregeld dat bij een instapweigering door overboeking recht ontstaat op vergoeding. De vergoeding is afhankelijk van de afstand van de vlucht. In het geval dat je een andere vlucht wordt aangeboden die je met minder dan 3 uur vertraging naar dezelfde plaats van bestemming brengt is er geen recht op vergoeding. Mocht de aangeboden vlucht meer dan 3 uur later dan je oorspronkelijke eerste reis aankomen dan heb je weer wel recht op een vergoeding. Heeft het nemen van de aangeboden vervangende vlucht voor jou om bepaalde redenen geen zin meer dan heb je mogelijk ook recht op compensatie.

Wetgeving

In de Europese Verordening 261/2004 is vastgelegd dat de passagiers recht hebben op een vergoeding als ze worden geweigerd op een vlucht. De hoogte van de compensatie wordt bepaald op basis van de te vliegen afstand. Wanneer je vanwege een overboekte vlucht een andere vlucht krijgt aangeboden naar je bestemming, dien je wel 3 uur later aan te komen dan je geplande aankomsttijd. Als je afziet van de vlucht, omdat het vervolg geen zin meer heeft, heb je mogelijk recht op onderstaande compensatie.

Myairclaim helpt je je claim op te eisen

Bij overboekingen is het een hele klus om je compensatie ook daadwerkelijk uitbetaald te krijgen. Mogelijk heb je een ander aanbod gekregen en heb je dat aanbod geweigerd. Of heb je een aanbod geaccepteerd en ben je alsnog met 3 uur vertraging op de plek van bestemming aangekomen. In veel gevallen wijzen de vliegmaatschappijen je claim (in eerste instantie) af, vanwege dat andere aanbod dat ze hebben gedaan en / of dat je met een andere vlucht bent vervoerd.<

Myairclaim zorgt ervoor dat een rechtmatige claim ook daadwerkelijk wordt uitgekeerd. Zo nodig wordt door ons geprocedeerd om jouw claim tot uitbetaling te brengen. De compensaties voor instapweigering zijn:

Let wel dat je vlucht voldoet aan de juiste eisen om je compensatie te kunnen opeisen. Je vlucht vertrok vanuit een van de landen van de Europese unie. Als je van buiten de EU naar een van de landen van de EU zou vliegen dan moet de vlucht zijn uitgevoerd met een vliegtuig van een Europese vliegmaatschappij. Dus niet door een niet Europese partner van een van de Europese vliegmaatschappijen, zoals bijvoorbeeld Delta Airlines partner van KLM.

Vergoedingen

  • Maximaal €250,-

    Voor een vlucht tot 1500 km

  • Maximaal €400,-

    Voor een vlucht tussen 1500 & 3500 km

  • Maximaal €600,-

    Voor een vlucht van meer dan 3500 km

We ontvangen alleen betaling wanneer u uw compensatie ontvangt. Daarom loopt u geen enkel risico. Onze standaard vergoeding bedraagt 29%.