In spanning tuurt BARIN, in verband met de reputatie van Schiphol, naar begrotingsdiscipline met samen geperste billen.

Of

Het is een onderwerp waar al lange tijd over gesproken wordt: de havengelden voor vliegtuigmaatschappijen op Schiphol. De tarieven die betaald moeten worden voor landingen en vertrekken vanaf de luchthaven. Deze tarieven worden besproken door zowel de maatschappijen als de luchthaven zelf. Volgens Fruitema is er een stijging van meer dan 50 procent besproken, maar dit wordt door de maatschappijen als ongekend en oneerlijk beschouwd in vergelijking met andere Europese luchthavens. Er wordt momenteel druk onderhandeld over deze kwestie en er wordt gehoopt op een passende en eerlijke oplossing voor alle partijen.

De havengelden voor Schiphol zijn een heet hangijzer. Het is een discussie die al lange tijd aan de gang is tussen de luchtvaartmaatschappijen en de luchthaven zelf. Deze tarieven, die betaald moeten worden voor elke vlucht van en naar Schiphol, worden op dit moment bekeken en bediscussieerd. Fruitema heeft zelfs gesuggereerd dat er een verhoging van ruim 50 procent besproken is, wat volgens de maatschappijen ongekend is en oneerlijk ten opzichte van andere luchthavens in Europa. De onderhandelingen zijn nog gaande en er wordt gehoopt op een eerlijke en acceptabele oplossing voor alle partijen.

De luchtvaartmaatschappijen op Schiphol worden geconfronteerd met hoge havengelden. Dit zijn tarieven die betaald moeten worden voor elke vlucht van en naar de luchthaven. De onderhandelingen rondom deze tarieven zijn momenteel in volle gang tussen de maatschappijen en de luchthaven zelf. Volgens Fruitema is er sprake van een mogelijke verhoging van meer dan 50 procent, wat door de luchtvaartmaatschappijen als ongekend wordt gezien in vergelijking met andere luchthavens in Europa. Er wordt naarstig gezocht naar een oplossing die voor alle partijen eerlijk en passend is.

Een gevoelig punt voor de luchtvaartmaatschappijen op Schiphol zijn de hoge havengelden die betaald moeten worden. Deze tarieven, die in rekening gebracht worden voor elke vertrek en aankomst, staan momenteel ter discussie tussen de maatschappijen en de luchthaven. Volgens Fruitema is er sprake van een mogelijke verhoging van meer dan 50 procent, wat in de ogen van de maatschappijen ongekend en oneerlijk is in vergelijking met andere Europese luchthavens. De onderhandelingen zijn nog gaande en er wordt gehoopt op een passende oplossing waar alle partijen tevreden mee kunnen zijn.

De onderhandelingen rondom de havengelden voor Schiphol zijn momenteel een veelbesproken onderwerp. Deze tarieven, die betaald moeten worden door de luchtvaartmaatschappijen voor elke vlucht van en naar de luchthaven, worden op dit moment bediscussieerd tussen beide partijen. Volgens Fruitema is er sprake van een mogelijke verhoging van meer dan 50 procent, wat volgens de luchtvaartmaatschappijen ongekend en onredelijk is in vergelijking met andere Europese luchthavens. Er wordt nog druk gezocht naar een passende en rechtvaardige oplossing voor alle betrokken partijen.

Terug naar Nieuws